Formex

Publicerad 2010-08-16 19:32:01 i Allmänt,

Nu i helgen var den stora bransch mässan FORMEX i Sthlm. Jag hade inte möjlighet att delta i den fantastiska jubileums mässan i år, men jag har hört att det blev en riktigt lyckad fest i mässhallarna. Jag betvivlar inte det alls eftersom årets tema var HAPPY! Hela mässan hade fokus på fest, färg, lust och glädje. En massa massa happy feelings, härligt! Med tanke på hur det senaste årens ekonomiska kriser och detta årets tuffa start med askmoln osv. välkomnar jag och många andra de glada trenderna, vi behöver peppas upp lite nu.

Hela mässan bestod av mycket mönster och färg, allt från stora grafiska mönster á la 50-tal till asiatiska influenser och humoristisk design och detaljer. Fokus fanns också på personligt, mys faktor och gammalt/nytt. Mer om höstens trender lägger jag upp senare i veckan...

Många fina, roliga och glada utställningar och föredrag fanns att ta del av på mässan, jag själv skulle mer än gärna gått på Frida Wanselius (ni vet hon inredaren från TV-programmet Roomservice) föreläsning ”Sagan möter verklighet”. Men får nöja mig med att höra om föreläsningen av andra som var där, kanske lägger upp lite om de här sen. Vi får se hur intressant den var. Andra spännande utställare och föreläsare var Lotta Ahllvar VD Svenska Moderådet, Louise Klarsten VD ColourHuose, Jan Rundgren Utställningsdesigner för Plantagen, Stefan Nilsson och Sara Garanty från Trendgruppen.

 


Inte närmre än så här kom jag FORMEX iår, tyärr!!





//anita

 

 









Kommentarer

Kommentera inlägget här

Publiceras ej