Möbler och Design a lá HURUPSOFA

Publicerad 2010-08-20 19:11:46 i GästBloggaren,

Hej♥

I dag blir det jag Lisa Madsen från Hurups Møbelfabrik som bloggar lite om trenderna inom möblel världen. Jag har jobbar som möbelsäljare i över 2 år nu & har märkt att det varierar mycket i vad som är trendigt inom möber.


För ca. 2 år sedan så var vitt läder mycket mycket populärt, både på soffor, stolar & matrums möbler. Det är fortfarande mycket trendigt med ljusa möbeltyger men det som toppar hittlistan just nu är blanka pang färger. Jag tycker det är så kul att människor vågar utmana sina hem med skarpa dominanta färger.


Chaiselong soffor har också varti mycket  populära de senaste åren,  jag tror det beror på att nutidens stressiga vardag avspeglar sig i val av möbler, förr gick människor mer efter stilrena, enkla & fina möbler, det var viktigare att ha det snyggt & prydligt. Nu uppfattar jag att man generelt köper mer praktiskt & skönt. Man vill kunna koppla av bekvämt i en trendig & fin möbel. Tex. soffor som man slänger upp benen i, till & med kan ligger helt ner i är heta på marknaden. Det är inte meningen att man ska sitta rakt upp &ner längre. Så ser trenden ut just nu iallafall.



 
Fräck design med  blankt rött läder.


  
Klassisk soffgrupp med cognac läder.



// Lisa Madsen♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här

Publiceras ej