Gästbloggaren Theresé Inspireras Av...

Publicerad 2011-01-13 19:14:28 i Inspiration,

Då var det min tur att få gästblogga lite här!
Theresé Eliasson heter jag, har känt Anita sen barnsben och tänker nu dela med mig av mina inredningstips och idéer!

Inredning

Jag har hållt på i ca 6 månader att inreda en hel lägenhet på ca 60 kvm. Det är nu renoverat från golv till tak.
Det jag verkligen tycker att man ska tänka på är att man ska inreda sitt hem efter sina egna sinnen, ditt egna humör, din sensualitet och fantasi.

Jag själv är en person som är väldigt svart & vit, både i kläder och i mitt sätt att leva, det är med andra ord mycket viktigt att inreda sitt hem så som man inreder sig själv. Därav är oxå mycket av mitt hem vitt & svart, men med en liten ton av värme. Med värme menar jag att jag gärna använder olika mönster av blommor eller snälla cirklar i det svart & vita. För att få mer energi i ett rum som kan verka kallt och tomt är en röd, varm färg på en vägg eller tavla.
 
Sovrummet är väldigt viktigt för mig, jag vill ha tillräckligt med mörka toner för att det ska kunna vara mörkt året om. När man går in ett sovrum är det viktigt att man känner av sensualiteten, passionen och kan slappna av. Det ska vara romantiskt på ett kryddigt vis. En bra färg för passion och samtidigt för avslappning är färgen lila.
Ett trick att "förstora" rummet är speglar, för mig är ett självklart val en spegelgarderob. Rummet blir större och du har en extra plats att sminka och göra vid dig vid= ingen trängsel;)
Sängen ska vara mysig, mycket textiler (filtar, överkast m.m) och stora kuddar i olika former.



Något som vi valt är att sätta en tapet i taket i vardagsrummet. Den är svart & vit med blommor. En liknande bild kommer nedan.


Jag tror att det kommer bli mycket mer populärt med tiden, dock inte så vanligt ännu. 
En lampa som blir mer & mer populär är kristallampan, den har vi oxå valt att sätta i vardagsrummet. 

Vi har valt att ha 3 rum väldigt moderna medans kök & badrum får vara riktigt gammeldags på romantiskt vis. Gärna rosor och krämvita färger. Mycket glas till att dekorera med, t.ex ett kakfat med en ros innuti. Lampor med tygskärm är oxå att rekommendera.
I badrummet får där gärna vara ett badkar med lejontassar, drapperi istället för luckor under handfatet, gammeldags kranar och endast spegel över handfatet. Denna stil är shabby chic och väldigt fransk.







Det här har inspirerat mig i mitt nya hem och jag hoppas att jag gett er några tips och idéer! MvH Theresé

Kommentarer

Kommentera inlägget här

Publiceras ej