NyårsAfton 2010

Publicerad 2010-12-31 15:25:45 i Allmänt,

Goddag

Ja idag är det sista dagen på detta året och vilket makalöst år det har varit. Jag har köpt en butik och åkt en riktigt snabb berg och dalbana. Med andra ord jag har fått möjligheten förverkliga en av mina stora drömmar och Tack vare mina underbara vänner och famlijs stöd/hjälp, lyckats så bra att jag vill, kan och ska fortsätta som ägare av blomsterbutiken Gröna Sköna Ting även nästa år. Se upp för jag känner på mig att år 2011 kommer bli kalas BÄST!!

TACK alla söta rara som hjälpt mig på olika sätt genom detta året.
 Ni är helt fantastiska!

GOTT NYTT ÅR




UT MED JULEN OCH IN MED NYÅR!!

Publicerad 2010-12-27 19:51:42 i Allmänt,

HEEJ Kära läsare!!
Nu är Julen över och mycke har hänt sen sist jag skerv. Förra vecka gick fort och försäljningen var över förväntan, min första Jul på Gröna Sköna är nu över och allt känns jättebra. Nu har jag till och med haft två dagar ledigt så nu är jag Uppvilad och startklar inför det nya året. Men först har vi ett fantastiskt NYÅR att se fram emot och idag har jag fixat nya planteringar, inventerat och städat undan lite av Jul pyntet.

Denna veckan är det öppet TISDAG- TORSDAG 10-18 och FREDAG 10-14 LÖRDAG-SÖNDAG Stängt

Måndag

Publicerad 2010-12-20 20:47:06 i Allmänt,

GoKväll

Idag har jag haft en del beställningar för av hämtning och nya snittblommor kom Håkan min grossist med, så nu är kylen full av både Amaryllis, tulpaner, elegans nejlikor, rosor, ilex, glitter kryss och annat smått, fint och mysigt. Massor av Julgrupper finns nu färdiga i butiken också allt från traditionella till moderna och jag hoppas att jag lyckats göra något för alla smaker och i alla priser. HJÄRTLIGT VÄLKOMNA!!

ÖPPETTIDERNA NU I VECKAN ÄR:

Tisdag         10-18 (21/12)
Onsdag        10-18 (22/12)
Torsdag       10-18 (LILLEJULAFTON)
Fredag          9-11,30 (JULAFTON)
Lördag          STÄNGT (JULDAGEN)
Söndag         STÄNGT  (ANNANDAGJUL)

Julklappstips

Publicerad 2010-12-18 17:03:07 i Presentartiklar,

Ljuskrona handsmide, från Rosen Bauen i Danmark.
Finns även en ställning att köpa till, så att man enkelt kan ställa den på bord eller golv.









































Hönsnäts Kupa från I.C Lauvring Danmark.































Onsdag

Publicerad 2010-12-15 21:08:34 i Allmänt,

 ÖPPET I HELGEN BÅDE LÖRDAG OCH SÖNDAG MELLAN KL.10-14

Hela butiken full av julgrupper, snittblommor och julklappar!!
 Välkomna In

Dagens Julklappstips

Publicerad 2010-12-15 09:26:18 i Presentartiklar,


Vacker prydnads gran i silver från I.C Lauvring.
Perfekt till de som inte tål eller vill ha en barrande gran inne och till dem som har lite med plats. Står sig fint från år till år ; )

Måndag

Publicerad 2010-12-13 09:05:04 i Presentartiklar,

Idag vill jag börja med att Tacka alla som kom i Lördags på Julmarknaden, jätte trevligt och så vill jag ge ett stort Tacka till alla marknadssäljarna som hjälpte mig att fixa en kanon bra stämning och dag. Annars idag rullar det på i 100 igen i butiken och jag vill påminna alla som tänkt ge bort lite blommor i Jul att jag gärna tar emot beställningar.

Dagens Julklppstips är DOFT PINNAR. Finns i doft av lavendel, vanilj och skog. Pris 49:-    

Gokväll

Publicerad 2010-12-09 21:47:53 i Allmänt,

Idag har jag fått hem mysiga mistlar och vaxäpplen, sen har det gjorts beställningar och plantats till butiken i massor. Här har ni några exemplar!




Mer får ni se på Lördagens Julmarknad, då kommer det även att finnas fina erbjudanden. Som tex. 20% på alla snittblommor, 50% på alla färdigbuketter och LOTTERI med fina priser som bland annat ljusdekorationer, julkaffe, buketter och krukväxter. Växthuset är också fullt med växter, jul pynt, ljus,TE och våra kära knallar. Knallarna kommer att sälja tomtar, kort, kransar, ved, konst, godis, naturprodukter och mycket annat. 

Hjärtlig Välkomna nu på Lördag mellan 10-14

PS.Glöm inte att det bjuds på Glögg och kaka!DS.

Dagens Present Tips

Publicerad 2010-12-09 09:08:38 i Presentartiklar,


Alltid rätt att ha några te påsar hemma, för de tillfällen då man på inpuls ska hälsa på någon och inte hinner handla en liten gåva. Gröna Sköna har Rött, Grönt och Svart TE.

Dagens Present Tips

Publicerad 2010-12-08 08:46:35 i Presentartiklar,


Mixa din egna presentkorg. Lägg i tex. krukväxt, snittdekoration, Hjälmsjöviks Skorpan, Julkaffe, Honung, Te, Nötter, Ljus, Tomtar eller varför inte Ljus.

Tisdag

Publicerad 2010-12-07 21:28:38 i Presentartiklar,

GoKväll

Dagen har gått snabbt, första plantade jag till beställningar, sen kom nya snittblommor att ta hand om, städat i kylen hann jag och fixa lite inför Lördagens julmarknad. Det kommer att bli sju marknads säljare och fina erbjudanden i butiken då. Mer om det får ni veta på torsdag eller fredag, men jag kan lova bra %-rabatt och lotteri. Skulle laggt in dagens present tips imorse men hann inte, så nu kommer den istället!



Dagens tips är fågelmatshållaren. Snygg, enkel och bra för fåglarna, man slipper de fula plastnäten och gör en tjänst för våra små vänner. Perfekt jul klapp till den som har tex. trädgård eller balkong.

Fredag

Publicerad 2010-12-03 20:16:11 i Julmys,

Gokväll
En mycket trött liten dam sitter här och skriver ut reklambladen som vi ska köra ut i helgen. Sen blir det nog sova för min del, det har vatt mycket nu och jag känner mig öm i hela kroppen. Tänkte bjuda på några bilder till, Först en stök bild från gårdagens kurs. Så mycket får man städa men det knasiga är att jag idag gjorde det sjukt snabbt och enkelt!! Sen kommer några av min figurer jag gjorde på kusren och ljusdekoration jag har gjort idag.

 

 

Bilder Från Igår

Publicerad 2010-12-03 08:39:09 i Julmys,

Godmorgon

Kursen igårkväll gick jätte bra och efter lite knep och knåp så hade alla gjort var sin halmbock. Några gjorde också hjärtan, stjärnor och figurer. Nu ska jag ge mig iväg till butiken och glöm nu inte att det är 50% på alla buketter både fredag och lördag. Här kommer några bilder från igår...


Erbjudande

Publicerad 2010-12-02 08:53:11 i Veckans Erbjudande,

ERBJUDANDE

Amaryllis 105:-     2st för 200:-
Hyasinter  15:-    2st för 25:-
Begonia 45:-          2st för 80:-
Julstjärna               Från 25:-

Kransar, Ljus, Kalenderljusdekortioner, Ilex, Azalea, Skimmia, En, Julros och mycket annat finns i butiken nu!



Olika Present korgar
Med tex. Honung, Te, Julkaffe,Marmelad, Hjälmsjövik Skorpna, Nötter, Pynt eller Krukväxt.
Från 150:-



Blommor till Jul och Nyår 
I butiken finns Snittblommor,Arrangemang, Julgrupper och Presentartiklar. Här fixar vi din personliga gåva.Blommor, ett enkelt sätt att visa sin omtanke eller säga Tack för det gångna året!

 

Godmorgon

Publicerad 2010-12-01 08:15:47 i Allmänt,

Onsdag

Och jag håller på att förbereda inför Halm kursen som ska vara imorgon kväll. Full satt denna gången också och det gör mig så glad att kurserna har varit en sånn succe. Man provar ju på många saker så här i början med butiken, vissa lyckas man med helt perfekt och andra inte alls. I uppförsbackarna är det jätte skönt att kunna titta tillbaka på vad som har funkat och det hjälper en att gå vidare. Heja Kurs!!

Den 1:a December idag och glöm nu inte att köpa kalenderljus, det startar ju idag!!