äpple i stora lass...

Publicerad 2012-09-16 14:27:00 i Höstinspiration,

Just nu så är jag galet glad för äpple paj. Mums mums!! Det lustiga är att jag aldrig vatt glad för att äta äpple men just paj kombon gör frukt så mycket godare. Så här kommer ett enkelt recept tips jag fått lära mig av min farmor.
 
 
Äpplepaj
4-5 mellan äpplen
150g smör
2dl havregryn
2dl vetemjöl
2dl strösocker
1/2dl grädde
1/2dl sirap
1/2tsk bakpulver
Skala och skiva äpplena i en ugnsfast form. Smält smöret i en kastrull och rör sedan ner övriga ingredienser.Bred blandningen över äpplena och grädda i 175° ca 25 min.
Enkelt va!!?

Extra gott blir det om man serverar pajen med vaniljglass till. Det bästa är att man kan lätt byta äpplena  mot t.ex rabarber, hallon, blåbär, björnbär  ifall man blir trött på just äpplepaj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här

Publiceras ej